lørdag den 29. marts 2014

Google Music i Danmark

Leave a Comment
Google Music er en service fra Google, der tillader at du uploader op til 20.000 sange på Googles servere. Google Music er en del af hele Android universet Google Play og Google Store.

Man kan her uploade hele sit musikbibliotek, og derigennem streame sin musik på Smartphone eller computer. Jeg har, efter snart 10 år, snart lagt iPod'en bag mig, og gået over til streaming. Ikke gennem Spotify eller anden streamingtjeneste som man betaler penge for, men ved at lytte til min egen musik, hvor størstedelen selvfølgelig er købt.

Det føles enormt ensporet af mig, men samtidig også helt fantastisk, at det er min egen musik jeg streamer. Google Music er endnu ikke ude i Danmark, og det er App'en til iPhone heller ikke. Men jeg har på en eller anden mystisk måde fået fat I Google Music, og via min Amerikanske Konto på App Store, har jeg også fået downloadet den officielle Google Music App, så jeg kan streame min musik på farten. Det fungerer ualmindeligt godt!

Her er et par screenshots af Google Music.







Når man uploader musik, så gør man det gennem Google's Music Manager som er et lille program på computeren. Den gør det meget smart, da den hiver al information med fra f.eks. iTunes. Det vil sige, at jeg kan få alle mine playlister med over, som er det jeg bruger mest. Playlisterne ligger over i venstre side, som ses på billedet. Google har dog netop opdateret deres service således, at man nu kan uploade musik direkte i browseren. Læs artikel på The Verge

Google Music tilgås på music.google.com

0 kommentarer: